Günümüzde tiyatro, çocuklar için en etkin öğrenme araçlarındandır. Çocuk, aynı ortamda bulunduğu yaşıtlarıyla, sosyal ve duygusal açıdan bir etkileşim içerisindedir.
Tiyatro çocuklar için etkili bir sosyal öğrenme ortamıdır. Öyle ki, arkadaşlarıyla birlikte oyuna gidilir. Bir tiyatro salonuna gidilmiştir, etraf gözlemlenir, gösterilen yerlere oturulur. Sessiz olunması söylenmiştir. Kimseyi rahatsız etmemesi gerektiğinin farkına varmıştır. Çocuk oyun sırasında oyunun
kahramanlarıyla birlikte oyuna sözlü veya sözsüz
sosyal öğrenme sürecidir. Aynı zamanda tiyatro
işaretlerle katılabilir. Oyuncular oyunun sonunda
selamlanır, alkışlanır. Bunların tümü çocuk için
ona zihinsel ve duygusal gelişmeler sağlar.
Oyundaki konuşmaları değerlendirir. Oyunun
sonunu merak eder, bazı dersler çıkarmaya
çalışır. Soyutlama ve genelleme yapar. Bu
zihinsel etkinlikler hayal gücünü geliştirir ve
daha yaratıcı olmasını sağlar. Bunun yanı sıra
belirli bir süre dikkatini topladığından, konuya
odaklanması sağlandığından dikkat süresi de
artacaktır.
Tiyatroda sergilenen oyunlarda çocuk gözlem yoluyla öğrenmektedir. Oyuncuları kendisine model alır ve onlarla empati kurar. Bazı oyuncularla özdeşleşir. Kendisini oyun içinde farz eder ve farklı durumlarla karşılaştığında nasıl tepki vermesi gerektiğini öğrenir. Bir anlamda kendini sınar.
Günlük yaşamda konuşulan dili daha etkin kullanabilir. Bu da dil gelişimi için gerekli bir göstergedir.
farklı bir dünyaya götürür ve yaratıcılığını geliştirir.
Görsel ve işitsel duyularımıza hitap etmesi, tiyatroyu bir çok eğitim aracından üstünkılmaktadır. Dekor, ses, müzik, ışık, kostüm vs. gibi pek çok olayları çocuğun o anda gözlemlemesi
Sonuç olarak; çocuklarla yeni bir ilgi alanı oluşturmak ve onlarla keyifli bir zaman geçirmek açısından çocuk oyunlarının daha sık izlenmesi önerilmektedir.
Kaynakça : Çetinoğlu N. Yaşadıkça Eğitim dergisi

0 yorum:
Yorum Gönder